An International Missionary Outreach Dedicated to Evangelizing the Lost  By Sharing The Gospel According to the Scriptures

To add your name to our Ministry Update List and/or our Prayer Partners List please enter your email address below and then click on the "Go" button.  People on our Ministry Update List will receive our weekly newsletter and periodic ministry updates. People on our Prayer Partners List will receive prayer requests from time to time.
Email:

Slideshow image


Since your web browser does not support JavaScript, here is a non-JavaScript version of the image slideshow:

slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


slideshow image


 

In The News
   
 
 

 

In The News

 

Article: Misc. 

The juiciest U.S. embassy cable leaked this week, from a media perspective, was this one, from the American embassy in Saudi Arabia. Broadly, it describes the way American programming on Saudi-owned satellite broadcasters like MBC and Rotana is winning war of ideas in ways that American-funded Al Hurra never could.

But thatís not really news. The New York Times has done a fair amount of reporting on this, including a big profile of how popular Oprah, broadcast on top-rated MBC, is in Saudi Arabia. Itís only interesting that this unignorable cultural phenomenon was taken so seriously at the diplomatic level.

The newsiest nugget, Howard Kurtz rightly points out today, is the item revealing that Rupert Murdochís son had been in talks with the Saudi Research and Marketing Group, the countryís biggest publisher, about launching an Arabic-languge edition of the Wall Street Journal. Prince Waleed bin Talal, a part owner in News Corp, also owns about a third of SMPG. That Saudi publisher was also trying to score a contract to publish the International Herald Tribune.

The talks didnít appear to go anywhere, and News Corp wouldnít comment on them to Kurtz. But the May 2009 cable is useful as yet another piece of evidence of News Corpís early interest in doing business in the Middle East at a time when other major media companies were dipping a tentative toe in, at best.

 

Read Full Article ....
 

     

 

Understand The Times is an independent non-profit organization in Canada and the United States.
Understand The Times is not affiliated or dependent upon any other organization or denomination.
Understand The Times is accountable to a board of directors in the United States and Canada and accountable,
first of all, to Jesus Christ and His word.

 

Fair Use Notice


Home
Speaking Schedule | Ministry Update | Missions Updates
Goals and Objectives | Statement of Faith | History of Ministry | UTT Internet Bible School
Books  | DVDs | Tract Booklets | Commentary by Roger Oakland | Commentary By Others
Subscribe To Podcast | Podcast Information | Radio Programs and Transcripts | Articles | Weekly News In Review
2009 Year In Review | 2008 Year In Review | 2007 Year in Review Let There Be Light | Creation Gallery
Exposing The Emerging Church | Live Broadcasts | Broadcast Archives
  Join E-Mail Update List | Support The Ministry | Bryce Homes International  | Making Disciples Ministry

Mission Myanmar | Mission Kenya | Mission Philippines | Mission South Africa | UTT YouTube Channel
Lighthouse Trail Research

Understand The Times
International
P.O. Box 27239
Santa Ana, CA 92799 USA
(800) 689-1888

P.O. Box 1160
Eston, Saskatchewan
Canada S0L 1A0
306-962-3672